Uitgeverij Timon - profi boek of kaartenset

Uitgeverij of drukkerij?

Naamloos-1.jpg

Wat is het verschil?

Mensen halen de termen 'uitgeverij' en 'drukkerij' vaak door elkaar. Dat is toch hetzelfde? Eh, nee... Tijd voor een blogje.

Via de vragenlijst kwam deze week een vraag binnen: "Wat is nou eigenlijk de meerwaarde van uitgeverij Timon?"

Bij de antwoorden op onze vragen staat dat ze haar boek al helemaal klaar heeft. Tot en met de vormgeving. Ze wil haar boek over precies een maand uitgeven. Ze vraagt nu aan ons: "Hoe denkt Timon mijn werk naar een hoger plan te kunnen tillen? Wat denkt Timon dat ikzelf niet kan?"

Je boek helemaal klaar? Dan heb je geen uitgeverij nodig, maar een drukkerij.

Eerder deze week belde er iemand met vergelijkbare vraag: "Kunnen jullie ons boek herdrukken? Waarom niet? We hebben alleen een herdruk nodig. We hoeven geen advies."

Oké... Wat hebben deze klanten gemist?

Er zijn veel manieren van uitgeven. Veel mensen zien door de bomen het bos niet meer. Als bovengenoemde vragen jou ook bezighouden, raad ik je aan onze unieke werkwijze te (her)lezen.

Als je boek alleen nog maar gedrukt hoeft te worden, dan kan Uitgeverij Timon inderdaad NIETS voor je doen. Als je 100% vertrouwt op je eigen kunnen, dan ben je op zoek naar een drukkerij of naar een selfpublishing uitgever (ook een soort drukkerij). Even bellen, en klaar is Kees! Hetzelfde geldt voor herdruk.

Timon is geen drukkerij en heeft ook geen eigen drukkerij. Bovendien is Timon geen selfpublishing uitgever. De meerwaarde van het inschakelen van uitgeverij Timon zit hem in:

1) het VIP-programma: ik denk drie maanden met je mee over o.a. inhoud, opbouw, vormgeving en marketing. Dat tilt je uitgave naar een hoger niveau.

2) de procesbegeleiding: ik breng je in contact met professionals die bij de uitgave passen, ik vraag offertes aan bij drukkerijen, enzovoort.

3) het houden van overzicht. Er komt zoveel bij kijken, ik help je om 'overal' aan te denken.

Geen overbodige luxe, maar daarover mag jezelf beslissen.

Als je er toch niet helemaal zeker van bent of je boek 'klaar' is, dan kun je een adviesgesprek afspreken.

 

Je eigen kaartenset en/of boek uitgeven

Concept 1 Tarotkaarten voor ondernemers.jpg

Vaak vragen mensen: wat doet een uitgever nu eigenlijk?

Vandaag een eerste kijkje in Uitgeverij Timons keuken. Timon werkt - serieus - ook echt aan de keukentafel. Daar ontstaan, in gesprek met auteurs en andere betrokkenen, de mooiste verhalen en creaties.

Voor Petra van Haandel is Uitgeverij Timon momenteel aan de slag met een moderne en persoonlijke 'vertaling' van de traditionele Rider Waite Tarotkaarten. Petra werkt als trainer/coach veel met deze tarotkaarten die in 1909 voor het eerst werden uitgebracht. Tijd voor iets nieuws, vond Petra. Maar wel met de kracht en energie van de oorspronkelijke kaarten.

Illustraties uitkiezen

Om te beginnen organiseerde Timon voor Petra's project een auditie onder drie illustratoren. Uit de heel verschillende proefillustraties die we ontvingen koos Petra voor Studio Bajo. Cartoonist Bart van der Kraan werkt de 78 illustraties nu uit: hij maakt schetsen die hij - na overleg met Petra, o.a. over de symboliek - in inkt uitwerkt. Timon ziet toe op  technische kwaliteitscriteria, zoals bijvoorbeeld resolutie en lijndikte.

Teksten en vormgeving

Intussen werkt Petra aan de teksten voor de kaartenset en een bijbehorend boek. Timon ondersteunt haar bovendien bij de grafische vormgeving (formaat, kleur, font, indeling, enzovoort), zodat we al een beeld krijgen hoe het geheel er kan gaan uitzien.

De afbeelding bij dit bericht toont een concept (eerste uitwerking, vormgevingsuggestie) van de nieuwe kaart(en).

Waarom Petra voor Timon koos

Petra koos 'Know/Like/Trust' voor samenwerking met Uitgeverij Timon:

1) Ze kent de prachtige Deugdenkaarten (Uitgeverij ACT on Virtues) en wil de Tarotkaarten in dezelfde, hoogwaardige kwaliteit uitgeven, even luxe uitgevoerd en uitnodigend. Haar kaartenset zal bij dezelfde drukkerij worden gedrukt.

2) Onze samenwerking inspireert en voelt energetisch heel goed. Hoe leg je dat uit... Er is gelijkwaardigheid en grote waardering voor elkaars werk. Plus: de gunfactor!

Hoe het verder gaat

De planning is dat de kaartenset en het boek nog voor december uitkomen. Je kunt Petra's werk o.a. volgen via haar Facebookpagina.

Wil je een keer over jouw idee voor een boek of kaartenset praten? Lees op de website over onze werkwijze.

Hartelijke groet, ook van Timon!

Annelies Wiersma
Uitgeverij Timon

 

Timons diepgang

Timon Mascotte.png

Wijze quotes uit The Lion King:

  • "Ah you are an outcast! That's great, so are we!" sprak Timon tegen Simba. Iedereen is uniek en mag erbij horen. Iedereen heeft een eigen verhaal.

  • “Hakuna matata!” Mantra van Timon en Pumba. Maak je geen zorgen. Er zijn geen moeilijkheden, alleen uitdagingen.

  • “I laugh in the face of danger! HA HA HA HA!” De mooiste ervaringen beleef je buiten je comfortzone. Verleg je grenzen en sta versteld van verholen talenten die tot bloei komen.

  • “You must take your place in the circle of life.” Iedereen is hier op aarde om een rol te vervullen. Leef zoals het leven je toekomt.

  • “The great kings of the past look down on us from those stars.” Je hoeft het niet alleen te doen. Je voorouders waken over je. Zij zijn je 'guardian angels', je A-team. Ze helpen je.

  • Pumba: “You know, kid, in times like this my buddy Timon here says, You got to put your behind in your past...” Timon: “No. No. No. Amateur. Lie down before you hurt yourself. It’s You gotta put your past behind you.” Waarom zou je blijven hangen in het verleden? Heb geen spijt. Accepteer mislukkingen. Schuldgevoelens zijn er om vergeven te worden.

  • “Oh yes, the past can hurt. But, you can either run from it, or learn from it.” Alles wat gebeurt, gebeurt met een reden. Soms kan het leven hard zijn, maar probeer in alles een les te zien. Je zult er sterker van worden.

  • Simba: “Looks like the winds are changing.” Rafiki: “Ah, change is good.”
    Simba: “Yeah, but it’s not easy. I know what I have to do, but… Going back means I have to face my past. I have been running from it for so long.” Verandering is vooruitgang. Verandering kan leiden tot nieuwe ontmoetingen, nieuwe liefdes en nieuwe herinneringen. Verandering kan soms eng en onduidelijk zijn, maar het zal altijd goed zijn. Alles heeft een reden.

Logo uitgeverij Timon Homepage.jpg

"Ah you are an outcast!
That's great, so are we!"

Privacybeleid

Uitgeverij Timon is een imprint van Uitgeverij ACT on Virtues. Op de webpagina 'privacy & cookies' lees je over ons privacybeleid: www.keiindeugden.nl