Uitgeverij Timon - profi boek of kaartenset
 
Lief.png

Veel gestelde vragen

Waarom willen mensen een boek uitgeven?

"Eerst een boek uitgeven, dan kun je sterven..."

Voor veel auteurs voelt het zo. Met een boek laat je iets na. Een boek uitgeven is bovendien een hartstikke leuk project om volop van te genieten. De kers op je taart. Een bekroning van je werk. Soms een eerbetoon aan ...

Wat bedoelen jullie met 'binnen onze kwaliteitsnormen krijg je veel vrijheid'?

We denken mee met jouw wensen en verlangens. Tegelijkertijd geloven we in Know - Like - Trust, een bekend begrip in de marketing wereld. Het komt erop neer dat we van je verwachten dat je openstaat voor eerlijke feedback en onze adviezen ter harte neemt. Onze kwaliteitseisen ten aanzien van tekst en beeldmateriaal zijn hoog. Goede redactie en tekstcorrectie is verplicht. We gruwen van slecht vertaalde citaten, plagiaat of onzorgvuldige bronvermelding. Je uitgave verdient een professionele omslag, een verzorgde opmaak en een pakkende titel die goed vindbaar is. We verwachten van je dat je - net als wij - alle puntjes op de i wilt zetten.

Hoe verdien ik de kosten die ik maak terug?

Het verrassende is misschien wel dat die vraag er voor veel mensen niet toe doet. Zie de eerste vraag (waarom willen mensen een boek uitgeven?) Velen 'willen dat gewoon doen'. Het is een droom of een sterk verlangen die je onmetelijk veel plezier kan geven. Wij vinden het heel leuk om daarbij te helpen. En natuurlijk zorgen we er met onze ervaring en kennis juist voor dat je de experts die we bij jouw project gaan betrekken een redelijke prijs betaalt.

Met een boek over je werk schep je als trainer of coach heel divers inzetbare marketingtools. Een kaartenset biedt helemaal ongekende mogelijkheden. Daarover vertellen we je graag meer.
Je kansen om je investering terug te verdienen liggen bij: meer bekendheid en erkening als specialist, betere vindbaar- en zichtbaarheid, meer klanten en meer omzet.

Hoeveel boeken of kaartensets moet ik verkopen om mijn investering in professionele begeleiding door Uitgeverij Timon terug te verdienen?

Jij investeert in alle kosten. Dat is afhankelijk van de inhoud van jouw spaarpot misschien even slikken (een flinke uitgave!), maar de opbrengst van de verkoop gaat ook naar jou. Het verdienmodel van Uitgeverij Timon is gebaseerd op het adviesgesprek (€ 150,-) en het VIP-programma (€ 1.350,-). Die investering verdien jij gemakkelijk terug. Hoewel de opbrengst per boek sterk afhangt van allerlei factoren (drukkosten, verkoopprijs, distributiekosten en boekhandelskorting), levert een boek of kaartenset je gemiddeld tussen de 2 en 7 euro op bij verkoop via de boekhandel. Verkoop je het zelf? Dan kun je rekenen op 10 tot 20 euro winstmarge op de drukkosten. Met andere woorden, als je zelf circa 150 boeken verkoopt, heb jij de factuur van Uitgeverij Timon (die je desgewenst gespreid mag betalen) gauw terugverdiend. Daarnaast is het ontzorgen onbetaalbaar. We besparen je slapeloze nachten. Wanneer er iets misgaat dan helpen wij bij het oplossen.

Waarom een stokstaartje als logo?

Uitgeverij Timon droomt ervan om groot(s) te worden. Het stokstaartje is een knipoog naar ons inspirerende voorbeeld, uitgeverij Penguin. Met zo’n 10.000 medewerkers en een jaaromzet van 3 miljard euro is het de grootste boekuitgever ter wereld. In 2015 bestond Penguin Books 80 jaar. Kortom, we gaan voor duurzaam, klassiekers en een zichtbare plek op de kaart.

Logo uitgeverij Timon Homepage.jpg

"Ah you are an outcast!
That's great, so are we!"

Privacybeleid

Uitgeverij Timon maakt deel uit van Uitgeverij ACT on Virtues. Op de webpagina 'privacy & cookies' lees je over ons privacybeleid: www.keiindeugden.nl